وبلاگ شخصی امید
فناوری اطلاعات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 16422
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

p;oluijyrtge;olikjuhygtfrdlkujyhtgerw

[';plokijuthybrvc,mynhtbgvfc


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 20 بهمن 1391برچسب:منتتالفغ,ع,, توسط امید
 
 
 
ایتنا - شرکت ارتباطات سیار نیز برای فعال‌سازی سرویس GPRS خود ابتدا این سوال را از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید سرویس خود را بر اساس WAP و با GPRS داشته باشید که مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت ارسال پیام کوتاه با متن عدد" ۱ " به شماره ۸۰۸۸ اقدام کنند.
 
                                          



::::....ادامه در ادامه مطلب...:::::

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, توسط امید

 

قدس آنلاین – رها واعظی: انتخاب سرویسی برای ایمیل شخصی، مساله بسیار با اهمیتی است، زیرا یک ایمیل، مسئول تبادل ارتباطات و اطلاعات صاحبش در فضای مجازی می باشد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، انتخاب سرویسی برای ساخت ایمیل، یعنی انتخاب میزان فضایی که برای اطلاعات در اختیار دارید، یعنی انتخاب اینکه چگونه با فیلترینگ ها و اسپم ها روبه رو می شوید، یعنی انتخاب سرعت تبادل اطلاعات، بر این مبنا، 18 سرویس ارائه دهنده ی ایمیل، به ترتیب زیر می باشد:


1- جی میل " "Gmail

جی میل، سرویس ایمیل سایت گوگل است که به شما امکان ارسال نامه های الکترونیکی و چت را می دهد. این سرویس نامحدود و رایگان است. طراحی نمونه ی ساده ی آن برای استفاده در شرایطی که فقط اینترنت با سرعت پایین را در اختیار دارید، بسیار هوشمند است. سرویس جی میل در هر نوع برنامه و وسیله ای که به اینترنت متصل می شود، قابل دسترسی است.


2- زوهو میل "Zoho Mail "

این سرویس دارای فضای دخیره سازی بوده و سیستمی با عنوان سوئیت دفتر آنلاین را دارا می باشد. کاربران حرفه ای می توانند با استفاده از این سرویس ایمیل های مفید خود را سازماندهی کنند. این سرویس دارای برنامه ی تماس با ما جهت پشتیبانی آنلاین می باشد.


3- آی کلاد میل " iCloud Mail "

این ایمیل، یک سرویس رایگان ایمیل از اپل است که فضای کافی برای ذخیره سازی دارد. این سیستم پست الکترونیک دارای ظرافت نرم افزاری خاصی در کاربردهای خود می باشد. این سرویس دسترسی به سایر ایمیل ها را پشتیبانی نمی کند.


4- إی آی ام میل "AIM Mail "

این سیستم پست الکترونیک، سروسی ایمیل رایگان مبتنی بر وب سایت AOL است و دارای فضایی برای ذخیره سازی نامحدود رایگان می باشد. این سیستم تا کنون با کاربران خود ارتباط خوبی برقرار کرده است.


5- هات میل "Windows Live Hotmail "

این سرویس رایگان پست الکترونیک، دارای امنیت بالایی است که امکان ذخیره سازی نامحدود و جستجوی سریع را دارا می باشد. در بین کاربران خود محبوب و بر روی دسکتاپ کامپیوتر شما به آسانی در دسترس است. این سرویس دارای میانبرهای مفید می باشد و قابلیت دستیابی به تمام پوشه های آنلاین از دست رفته را برای کاربران فراهم کرده است.


6- میل دات کام و جی ام ایکس میل "Mail.com and GMX Mail "

این سرویس های پست الکترونیک دارای امنیت بالایی بوده و قابل اعتمادند. ویژگی بارز آن ها این است که اسپم ها و ویروس ها را فیلتر می کنند و شما را قادر به استفاده از امکانات یک سرویس ایمیل مناسب، در دسکتاپ کامپیوترتان خواهد کرد.


7- یاهو میل "Yahoo! Mail "

این سرویس، یک برنامه پست الکترونیک رایج است که در اکثر برنامه ی موبایل ها و وسایل الکترونیکی قابل اتصال به اینترنت وجود دارد. دارای فضایی نامحدود و سیستم هایی همچون؛ پیام رسانی فوری برای بوت شدن، ارسال پیامک و دسترسی به شبکه های اجتماعی می باشد، قابلیت فیلترینگ موثر اسپم ها را نیز دارا می باشد.


8- فست میل "FastMail Guest Account "

این سرویس دارای ویژگی های بسیار مفید است، آدرس های آزاد و اسپم ها را فیلتر می کند تا فضای ذخیره سازی بیش تری را برای تمام کاربران ارائه دهد.


9- شورت میل "Shortmail "

این سرویس هر پیام را با 500 کاراکتر محدود کرده است و برای پیام رسانی های سریع و مختصر کاربرد دارد. ابزاری ساده و موثر برای ارائه ی پیام های کوتاه و تاثیرگذار می باشد.


10- بیگ استرینگ "BigString.com "

این سرویس به هر کاربر 2 گیگابایت فضای رایگان می دهد، خدمات ارائه شده توسط این ایمیل امنیت را برای کاربران فرآهم می کند و رمز عبور محافظت شده ای برای شما در نظر می گیرد. البته، این سیستم فاقد ابزارهای سازماندهی شده ی پیشرفته برای ایمیل های دریافتی می باشد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 مهر 1391برچسب:, توسط امید

دانش > تحقیق‌و‌ تولید- آرش نهاوندی:
نانو تکنولوژی از دانش‌های کاملا میان‌رشته‌ای است که به رشته‌هایی چون پزشکی، دامپزشکی، زیست‌شناسی، فیزیک کاربردی، مهندسی مواد، ابزارهای نیمه‌رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می‌شود.

تا‌کنون نانو تکنولوژی در زمینه‌های زیادی ورود پیدا کرده و پژوهشگرانی که در عرصه نانو تکنولوژی فعالیت می‌کنند توانسته‌اند با استفاده از این فناوری به ساخت الیاف نفوذناپذیر، انواع یونیفورم‌های ضد‌گلوله و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و روکش‌های مختلف دست پیدا کنند. حتی محققان موفق شده‌اند از سلیکون، نانو حسگر نیز بسازند. یکی از بخش‌های نانو‌فناوری که کمتر به آن پرداخته شده و دانشمندان توانسته‌اند در این عرصه به موفقیت‌های قابل توجهی برسند، بخش ساخت نانو ‌آنتن است. البته نانو‌آنتن‌ها خود برای کاربردهای متفاوتی ابداع و ساخته شده‌اند. در یکی از آخرین پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام گرفته دانشمندان توانسته‌اند با الهام از فرایند فتوسنتز یک نوع نانو آنتن جدید ابداع کنند.

دانشمندان کانادایی نانو آنتن‌هایی را با الهام از فرایند طبیعی فتوسنتز، برای کنترل و هدایت انرژی جذب شده از نور خورشید ابداع کرده‌اند.

آنتن‌هایی برای هدایت نور خورشید

شانا کلی و تد سارگنت، سرپرستان این تیم تحقیقاتی از دانشگاه تورنتو در این باره می‌گویند: ما گونه‌های مختلفی از نانوذرات را توسعه داده‌ایم که دارای برخی از مواد موجود داخل دی‌ان‌ای هستند. ساختارهای پیچیده ما(نانوآنتن‌های ابداعی) می‌توانند مانند آنتن‌های واقعی، انرژی را جمع‌آوری و در یک نقطه متمرکز کنند. ساختارهای ما همچنین همانند آنتن‌هایی که نور را در برگ‌های درختان ذخیره می‌کنند می‌توانند طول موج‌های نور خورشید را دریافت کنند.
پیش‌تر نیز دانشمندان در زمینه ساخت نانوآنتن‌ها دستاوردهای مهمی کسب کرده بودند.

نانوآنتن‌های امنیتی

چندی قبل یک تیم بین‌المللی از محققان موفق به ابداع نوع جدیدی از نانوآنتن‌ها شده بودند که این امید را به‌وجود آورد که روزی بتوان از این نانوآنتن‌ها در کاربردهای امنیتی برای تشخیص داروها و مواد تشعشع‌زا استفاده شود. چگونگی عملکرد این نانوآنتن‌ها همانند آنتن‌های متداول و معمولی است با این تفاوت که به جای جمع‌آوری امواج رادیویی نور را جمع‌آوری می‌کنند و میلیون‌ها بار کوچک‌تر از آنتن‌های معمولی هستند. این نانوآنتن‌ها به این دلیل ممتاز و بی‌نظیر هستند که از یک الگوی تکرار‌شونده تشکیل شده‌اند که از کنار هم قرار گرفتن این الگوها ساختارهای بزرگ‌تر شکل می‌گیرند.

این روش نوین به این معنی است که نانوآنتن‌های ساخته‌شده با این روش را می‌توان در ابعاد بسیار کوچک یا در ابعاد بزرگ‌تر تا اندازه یک تار موی انسان به کار برد.

فناوری نانوآنتن لیزری

این فناوری که تحت عنوان آنتن لیزری پلاسمونیک نیز نامیده می‌شود می‌تواند 5ترابایت داده را روی یک دیسک نوری در ابعاد مشابه یک سی‌دی یا دی‌وی‌دی ذخیره کند. در فناوری آنتن‌ نانو یک اشعه لیزر برای ایجاد یک نقطه‌ بسیار کوچک نور، متمرکز می‌شود و همین مسئله سبب می‌شود که هر بیت داده، روی یک دیسک نوری فضای کوچکی را اشغال کند. علاوه بر این می‌توان از این فناوری در ابزارهای دیگری مانند ذره‌بین‌ها و طیــف‌نماهای اسپگتروسکوپی لیزری استفاده کرد. محققان دانشگاه هاروارد اعلام کرده‌اند که این فناوری در ابتدای کار، به‌جای استفاده در حافظه‌های نوری بیشتر در این نوع دستگاه‌ها (ذره‌بین‌ها و طیــف‌نماهای اسپگتروسکوپی لیزری) مورد استفاده قرار بگیرد. اما نانو تکنولوژی‌ای که امروزه بسیار درباره آن شنیده می‌شود چیست و در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد؟

فناوری نانو

فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود یک تا ۱۰۰ نانو متر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به‌کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم‌هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی - عمدتا متأثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک - از خود نشان می‌دهند. نانو تکنولوژی می‌تواند به‌عنوان ادامهٔ دانش کنونی به ابعاد نانو یا طرح‌ریزی دانش کنونی بر پایه‌هایی جدیدتر و امروزی‌تر باشد.

مواد نانو

مواد نانو قابلیت کنترل ساختار تشکیل‌دهنده مواد پیشرفته (از فولادهای ساخته شده در اوایل قرن۱۹ تا انواع بسیار پیشرفته امروزی) در ابعاد کوچک و کوچک‌تر، در اندازه‌های میکرو و نانو را دارند. هر قدر بتوانیم این مواد را در ابعاد ریزتر و کنترل شده‌ای تولید کنیم خواهیم توانست مواد جدیدی را با قابلیت و عملکردهای بسیار عالی به دست آوریم. تاکنون تعاریف متعددی از مواد نانو ارائه شده است اما در یک تعریف جامع می‌توان گفت که موادی در این گروه قرار می‌گیرند که یکی از ابعاد اضلاع آنها از۱۰۰ نانومتر کوچک‌تر باشد. یکی از این گروه‌ها، لایه‌هاست. لایه‌ها یک بعدی هستند که در 2 بُعد دیگر توسعه می‌یابند؛ مانند فیلم‌های نازک و پوشش‌ها. برخی از قطعات کامپیوتر جزو این گروه هستند. گروه بعدی شامل موادی است که دارای 2بعد هستند و در یک بعد دیگر گسترش می‌یابند و شامل لوله‌ها و سیم‌ها می‌شوند. گروه مواد سه‌بعدی در نانو، شامل ذرات، نقطه‌های کوانتومی (ذرات کوچک) و نظایر آنها می‌شوند. 2 ویژگی مهم، مواد نانو را از دیگر گروه‌ها متمایز می‌سازد که عبارت است از افزایش سطح مواد و تأثیرات کوانتومی. این عوامل می‌توانند باعث ایجاد تغییرات یا به‌وجود آمدن خواص ویژه‌ای مانند تأثیر در واکنش‌ها، مقاومت مکانیکی و مشخصه‌های ویژه الکتریکی در مواد نانو شوند. همانگونه که اندازه این مواد کاهش می‌یابد، تعداد بیشتری از اتم‌ها در سطح قرار خواهند گرفت.

در نتیجه مواد نانو با ذرات کوچک‌تر در مقایسه با مواد نانو با ذرات بزرگ‌تر دارای سطح بیشتری در واحد جرم هستند. با توجه به ازدیاد سطح در این مواد، تماس ماده با سایر عناصر بیشتر شده و موجب افزایش واکنش با آنها می‌شود. این عمل منجر به تغییرات عمده در شرایط مکانیکی و الکترونیکی این مواد خواهد شد. برای مثال سطوح بین ذرات کریستال‌ها در بیشتر فلزات باعث تحمل فشارهای مکانیکی بر آن می‌شود. اگر این فلزات در مقیاس نانو ساخته شوند، با توجه به ازدیاد سطح بین کریستال‌ها، مقاومت مکانیکی آن به‌شدت افزایش می‌یابد. برای مثال فلز نیکل در مقیاس نانو، مقاومتی بیشتر از فولاد سخت شده دارد. به موازات تأثیرات ازدیاد سطح، اثرات کوانتومی با کاهش اندازه مواد (به مقیاس نانو) موجب تغییر در خواص این مواد می‌شود؛ تغییر در خواص بصری، الکتریکی و جاذبه. همان‌گونه که بیش از این گفته شد مواد نانو، به سه گروه، یک، دو و سه‌بعدی طبقه‌بندی شده‌اند.

مواد نانوی یک بعدی: این مواد شامل فیلم‌های بسیار نازک و سطوح مهندسی هستند و در ساخت ابزار الکتریکی و شیمیایی و مدارهای الکترونیکی ساده و مرکب کاربرد وسیعی دارند. امروزه کنترل ضخامت لایه‌ها تا اندازه یک اتم صورت می‌پذیرد و ساختار این لایه‌ها حتی در مواد پیچیده‌ای مانند روانکارها شناخته شده است. لایه‌های نانو که قطر آنها به اندازه یک مولکول یا یک اتم است، در علوم شیمی کاربرد وسیعی دارند. یکی از کاربردهای این لایه‌ها ساخت سطوحی است که خود را بازسازی کنند. مواد نانوی دوبعدی: به‌تازگی کاربرد مواد نانوی دو‌بعدی در تولید سیم و لوله‌ها افزایش یافته و توجه دانشمندان را به‌دلیل وجود خواص ویژه مکانیکی و الکترونیکی به‌خود جلب کرده است.

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 29 مهر 1391برچسب:, توسط امید

ACL

  • Access Control List) : صفت فایل ها و پوشه ها در سیستم فایلی NTFS. این صفت تعیین کننده کاربران مجاز یا غیر مجاز جهت دسترسی به فایل ها و پوشه ها است.
  • Alfa : نسخه ای که بعد از نسخه Beta می آید و برنامه کامل و بدون اشکال است و برای کار آماده است.
  • Active Desktop : قابلیتی از صفحات وب که می تواند در Desktop شما Upload شود.
  • Active Window : پنجره ای است که حالت فعال دارد و در آن می توان کار کرد و بر روی تمامی پنجره ها قرار دارد.
  • AGP  (Advanced Graphics Port) : شیاری است مخصوص کارت های گرافیکی قدرت مند که معمولا رنگ آن قرمز یا قهوه ای است.
  • Anonymous FTP : نوعی پروتوکل انتقال فایل در اینترنت است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید به صورت یک کاربر ناشناس به شبکه متصل و فایل خود را بگیرید.
  • Attributes : (صفت) صفاتی را که می توان به یک فایل داد مثلا Read Only.
  • Audio CD : یک نوع  CD صوتی معمولی که توسط دستگاه پخش CD یا کامپیوتر می توان آن را شنید.
  • Auditing : فرایند ثبت و ذخیره عملیاتی که در یک کامپیوتر انجام می شود. این فراین در فایل هایی با پسوند .log ذخیره می شوند.
  • Baud : سرعت انتقال اطلاعت از طریق Modem.
  • Beta : نسخه ویژه ای از یک نرم افزار یا سیستم عامل به منظور تست شدن و رفع اشکالات آن که برای سازمان و افراد خاصی فرستاده می شود.
  • Bit : مخفف کلمه Binary Digit است و کوچک ترین واحد شمارش در کامپیوتر است.
  • Bitmap : یک فرمت گرافیکی است BMP.
  • Boot : راه اندازی یک کامپیوتر را Boot می گویند.
  • Cache : حافظه ای پنهان که در درون CPU قرار دارد و برای افزایش سرعت در رایانه است.
  • Capture : ذخیره تصاویر به صورت یک فایل در رایانه.
  • CD-R : مخفف کلمه Recordable Compact Disk است و برای ذخیره اطلاعات برروی یک CD-R است که در این مدل فقط یک بار می توان بر روی CD نوشت.
  • CD-RW : مخفف کلمه Rewriteable Compact Disk بوده و نوعی از CD ها است که می توان بر روی آن ها چندین بار نوشت.
  • CD-ROM : دستگاهی است که توانایی خواندن CD ها را دارد و مخفف کلمه Compact Disk Read Only Memory است.
  • Character : به یک علامت یا یک حرف می گویند.
  • Chat : برنامه ای است که شما می توانید توسط آن با دیگران به بحث و گفتگو بپردازید.
  • Client : کامپیوتری را که در یک شبکه از منابع به اشتراک گذاشته شده استفاده می کندد سرویس گیرنده می گوییند.
  •  Clip : قسمتی از یک فیلم و یا فایل صوتی.
  • Clipboard : قسمتی از حافظه رایانه که اطلاعات به صورت موقت در آن ذخیره می شود. مانند زمانی که داریم یک فایل را کپی می کنیم.
  • CMOS : حافظه ای که بر روی مادر برد قرار دارد و به وسیله یک باطری کوچک تغذیه        می شود.
  • Connections : برنامه و تنظیماتی که اتصال یک رایانه به اینترنت یا رایانه دیگری را تعریف می کند.
  • Cookie : فایل کوچکی که توسط وب سایت بر روی رایانه شما ذخیره می شود.
  • Desktop Icon : به آیکن هایی که بر روی صفحه Desktop  موجد است می گویند.
  • Desktop Theme : مجموعه ای از آیکن ها تصاویر و در مجموع  شکل هایی که باعث تغییر کردن محیط ویندوز می شود.
  • Dialog Box : کادر محاوره ای مانند System. این صفحه تفاوتی که با پنجره دارد کلید Maximize را ندارد و سایز آن را نمی توان تغییر داد و دارای کلید ok , Cancel است.
  • Directory : قسمتی بر روی هارد شما ککه فایل های خود را در آن جمع می کنیید که نام دیگر آن Folder یا پوشه نیز هست.
  • DLL (Dynamic Link System) : فایلی که توسط یک یا جند برنامه استفاده می شود.
  • Document : فایلی که توسط یک برنامه ایجاد می شود.
  • Download : کپی کردن فایلی از طریق اینترنت بر روی رایانه خود.
  • Drag : فشردن دکمه سمت چپ Mouse بر روی یک آیکن و کشیدن آن.
  • Drop : رها کردن کلید Mouse در هنگامی که آن را نگه داشته اید.
  • Drag & Drop : فشردن کلید سمت چپ Mouse و رها کردن آن در جایی دیگر.
  • Drive : همان هارد دیسک شما می شود.
  • DVD : مخفف عبارت  Digital Video Disk است و فرمتی برای ذخیره فیلم.
  • Edit : ویرایش کردن هر چیزی.
  • E-Mail : نامه الکترونیکی.
  • Extract : باز شدن یک فایل فشرده شده.
  • Firewall : دیوار آتش، نرم افزار یا سخت افزاری که جلوی Hacker ها را می گیرد و نمی گذارد اطلاعات شما به سرقت برود.
  • Fire wire : نام دیگر IEEE 1394 است که اتصالی است با سرعت بسیار بالا.
  • Hardware : اجزای فیزیکی قابل لمس رایانه.
  • Host : به هر رایانه ای بتوان از طریق اینترنت به آن متصل شد.
  • Hub : وسیله ای است که می توان چند client را به آن در شبکه محلی متصل نمود.
  • ISP : شرکتی که دسترسی اینترنت را برای مردم مهیا می کند.
  • MIDI (Musical Instrument Digital Interface) : فرمتی است برای ذخیره کردن موسیقی که فقط شامل نت های موسیقی است.
  • MP3 : فرمتی است برای ذخیره کردن موسیقی به صورت فشرده و با کیفیت بالا.
  • Registry : پایگاهی است که تنظیمات ویندوز و برخی نرم افزار ها را به صورت استاندارد نگه می دارد.
  • Shareware : نرم افزاری است که به صورت آزمایشی برای مدت زمان کوتاهی در اختیار شما است تا شما آن را خریداری نمایید.
  • Spam : نامه های الکترونیکی بی مصرف و بی خود.
  • Standby : حالت خواب برای رایانه یعنی نیمه خاموش.
  • Trojan horse : یک برنامه مخرب که ظاهر آن فریبنده است.
  • Upload : کپی کردن یک فایل از یک راینه به رایانه ای دیگر از طریق شبکه محلی یا اینترنت.
  • VGA :  کارت گرافیک هایی گفته می شود که دارای قدرت زیادی است.
  • Virus :  برنامه ای که برای آسیب رساندن به کامپیوتر و برنامه های آن است و قابلیت تکثیر شدن را دارد.
  • VPN (Virtual Private Networking) : روش برای متصل شدن به رایانه ها از طریق اینترنت.
  • Workgroup : گروهی از کاربران بر روی یک شبکه محلی.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, توسط امید

 

 براي اينكار مراحل زير را به ترتيب انجام می دهيم

اول در Run تايپ می كنيم regedit  حالا مسير زير را طي كنيم

HKEY_CuRRent_User=>Software=>Yahoo=>Pager=>Test

حالا روي صفحه باز شده راست كليك كنيد و در قسمت New

DWORD Value را انتخاب می کنیم. اسمش را plural گذاشته و اینتر می کنیم

حالا plural را باز كرده و value data را به 1 تغییر داده و ok می کنیم. حالا هر چند تا مسنجر كه دوست داشته باشیم می توانیم باز کنیم

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, توسط امید
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :